Thursday, July 2, 2009

Alhamdulillah Selamat


Alhamdulillah...


Kesyukuran yang tidak terhingga saya panjatkan kepada Allah SWT jua di atas kurniaan Rahmat dan Ihsan Allah yang tidak terhingga kepada saya dan keluarga.


Ayah saya telah dimasukkan ke IJN minggu lepas kerana 3 saluran arterinya tersumbat. "Penyakit Orang Kaya" kata ayah saya sambil tergelak kecil menyembunyikan kerisauan semasa memberitahu saya melalui telefon minggu lepas.


Beliau pada mulanya telah di refer oleh HSNZ Kuala Terengganu untuk menjalani angiogram di IJN. Hasilnya, Pakar mendapati 3 saluran arteri beliau tersumbat dan perlu dibedah (coronary bypass) segera. Apa yang asalnya dirancang untuk dilaksanakan pada Isnin baru lepas (29 Jun) dicepatkan ke hari Rabu 24Jun.


Saya tidak dapat balik pada hari pembedahan kerana isteri yang tidak dapat cuti. Tetapi memandangkan tempoh pembedahan yang terlalu lama (Masuk OT pukul 11 pagi, pukul 930 malam masih belum keluar), saya gagahkan diri untuk memandu pada malam Rabu itu terus ke KL. Sampai di KL pukul 3 pagi, terus tertidur di rumah Kakak yang ditinggalkan lama di Cheras.


Diringkaskan cerita, Alhamdulillah setelah beberapa hari di ICU IJN akhirnya ayah saya dipindahkan ke wad biasa dan dengarnya hari ini (3 Julai) beliau sudah boleh keluar wad dan akan tinggal di rumah kakak sehingga sembuh. Alhamdulillah, nikmat dari Allah yang tidak terhingga.


Banyak perkara yang terjadi kepada saya sepanjang perjalanan, di Kuala Lumpur dan sehingga balik. Dari anak saya yang nampak 'sesuatu' di hotel di highway, saya sendiri yang nampak banyak 'benda' serta adik saya yang baru diketahui ada saka keturunan keluarga, tetapi masa sangat terhad untuk diceritakan di sini. InshaAllah jika ada kesempatan saya akan ceritakan.


Saya juga sudah mula dengan Professional Course in Safety and Health Officer sejak 1 Julai secara sepenuh masa jadi sudah kurang benar masa dan waktu untuk menjengah blog ini dan blog sahabat.


Doakan saya supaya terus istiqamah di dalam perjuangan dan juga terus dapat menyumbang bakti kepada masyarakat.


Wallahu a'lam


.

3 comments:

photobijox said...

salam jakpo...

semoga selamat segala nyer....

demo amik course tuh kat mana?...berapa lama?...berapa ongkos nyer?...

Anonymous said...

Salam...

Lamo benar tak berhubung khabar!

Hamba amik di Senai, Johor. Kosnya ditanggung kerajaan (tu pun nak lawan kerajaan lagi!) di bawah skim Train & Place untuk Pekerja Diberhentikan

photobijox said...

emm...tu laa pasal...lama tak dengar cerita...ingat bulih jumpa kat bukit cahaya shah alam itu hari....tak sangka sahabat aku dulu sekarang sudah jadi perawat islam aka tok bomoh..:)