Sunday, February 21, 2010

Berguru dengan Ust Wan Asrul TIAF

Assalamualaikum

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan Rahmat kurniaNya dapat lagi kita menghirup udara segar hari ini. Dan setelah kesekian lamanya tidak diupdate blog ini dek kesibukan mengejar dunia yang menggila, maka Allah masih bagi bukaan masa kepada saya untuk menulis semula...


Hujung minggu yang lalu saya diberi kesempatan oleh Allah untuk berkunjung ke tempat rawatan baru Ust Wan Asrul TIAF di Melaka. Boleh dikatakan "merasmikan" tempat itu kerana petang sebelumnya baru berlaku proses pindah memindah barang, malam itu saya sudah sampai.. Saya taknak umumkan dulu di mana tempat barunya kerana menghormati tuan rumah, biar Ust Wan Asrul yang umumkan dulu lah :)


Alhamdulillah, perjalanan jauh yang ditempuh dari Kota Tinggi ke Melaka, walaupun memenatkan, tetapi menjadi suatu kepuasan yang amat mendalam apabila dapat "menadah" banyak ilmu direct dari Ust Wan Asrul berkenaan hal rawatan. Saya berkesempatan juga melihat sendiri kaedah2 rawatan dari Ust, banyak belajar ayat2 baru dan kaedah2 baru walaupun hanya bertemu lingkungan 1 jam lebih sahaja dan tiada sesi belajar rasmi. Apa yang sempat dicatit dan diingat saya lakukan sedaya mampu.


Kepada Ust Wan Asrul dan zaujah, saya ucapkan Jutaan terima kasih kerana sudi menerima kami walaupun dalam keadaan kepenatan selepas bertungkus lumus mengerah tenaga mengangkat barang berpindah ke tempat baru. Moga ilmu perubatan Islam ini lebih tersebar dan memanfaatkan Ummah.



Kursus bersama beliau (Ust Wan Asrul) masih diteruskan. InshaAllah. Setakat ini penyertaan agak memberangsangkan, walaupun saya agak terlewat mengiklankannya di internet mahupun di sekitar Pasir Gudang. Kursus masih terbuka kepada semua.


Ramai yang bertanya, apakah alamat penuh Ma'had Tahfiz Pasir Gudang? Maaf, alamat rasmi saya tidak berapa pasti namun tempatnya di sekitaran Taman Mawar. Petanya seperti di bawah


Penerangan: Jika anda dari Utara, Ambil PLUS highway sehingga penghujung akan jumpa 2 tol; tol pertama bayar ikut kilometer (Kalau dari KL dalam RM42), tol kedua fixed Rm2.10 untuk kereta, ambil exit Pasir Gudang (Around 10km dari tol kedua). Jarak dari exit Pasir Gudang ke Tempat Program adalah dalam 21km


Selepas itu, terus sehingga jumpa exit ke Masai, Kong Kong, Muzium Layang-Layang atau Pusat Bandar Pasir Gudang. Sepanjang jalan akan nampak Tesco Extra sebelah kanan. Jarak dari Tesco Extra ke exit Masai / Kong Kong / Muzium / Pusat Bandar adalah dalam 10km.


Dari ramp exit, terus ke kiri sehingga jumpa traffic light besar yang ada kolam memancing di sebelah kiri. Ambil kanan di traffic light, terus sehingga jumpa traffic light satu lagi. Di traffic light tersebut jalan terus.

Ma'had Tahfiz Pasir Gudang hanya lebih kurang 500meter dari traffic light tersebut namun anda akan terpaksa ke hadapan sedikit untuk U-turn. Ada signboard besar Ma'had Tahfiz Pasir Gudang

Tempat Pendaftaran adalah di Surau Ma'had betul2 dekat Pintu Masuk Utama.


Bagi yang mempunyai kemudahan GPS, boleh mencari dengan memasukkan koordinatnya:

1.468574, 103.897190
Atau bagi sesiapa yang mempunyai masalah boleh berhubung dengan saya di no 012 3385833 (Wan Ahmad)

No comments: