Thursday, June 4, 2009

Takziah

Assalamualaikum

Saya baru pulang dari melalui proses yang panjang seharian di Rumah Mayat (Nama glamour sekarang Jabatan Forensik) Hospital Sultan Ismail.

Takziah diucapkan kepada Cikgu Aida (Guru Pasti Taman Mawar) yang kehilangan suaminya secara mengejut akibat serangan jantung pada usia 35 tahun. Sementelah pula Cikgu Aida mengandungkan anak pertama mereka!

Proses menjadi agak panjang kerana suami beliau meninggal mengejut (ketika baru habis kerja syif malam di kilang Niro Granite). Beliau mengadu sakit ketika mahu menghidupkan kereta, dengan badan berpeluh-peluh menandakan serangan jantung.

Masalahnya adalah kematian mengejut beliau kerana sebelum ini beliau ada mengadu pedih ulu hati dan 2 kali berjumpa Doktor untuk rawatan namun disahkan sihat oleh doktor. Oleh itu apabila terjadi kes sebegini, maka Polis ingin membuat siasatan lanjut akan punca kematian.

Post mortem diperlukan, hanya bermula pukul 1130 pagi tadi (Arwah sudah meninggal sejak jam 1230 tengah malam tadi!). Lebih kurang pukul 130 baru start proses mandi dan mengapan. Pukul 245 disembahyangkan dan lebih kurang pukul 3 baru bertolak ke Terengganu. Dijangka sampai ke Terengganu dalam pukul 2 pagi ini.

Sama-sama kita doakan moga Allah selamatkan perjalanan jenazah, baik di dunia mahupun di Akhirat ti Titian Sirat yang halusnya lebih dari rambut dibelah tujuh. Moga ALlah mencucuri rahmat keatasNya.

Kepada yang hidup, sama-sama kita beringat bahawa mati itu boleh datang tanpa disangka-sangka. Sentiasalah berusaha membuat kebaikan, kurangkan musuh dan lebihkan keakraban dengan Allah dan manusia...

Al Fatihah....


Gambar akan menyusul kemudian (menunggu ihsan Saudara Arab yang merupakan satu-satunya orang yang bawak kamera)

No comments: