Monday, May 4, 2009

Pesakit Sihir Pertama - Menangis Melihat Kehebatan Allah!

Pada 28 Mac yang lalu saya telah menerima kunjungan sepasang suami isteri dari Batu Pahat. Isterinya (Puan F) yang menelefon, mengatakan bahawa beliau mendapat nombor saya dari Guru saya Ust Majid.

Semenjak Ulangan yang tidak berhenti rawatan Ust Majid di dalam Expose Mistik di dalam TV, ramai yang menelefon. Dan kebanyakan kes di Johor semuanya di "sub" kan kepada saya...

Alhamdulillah setelah menetap janji rawatan, saya masih mampu berjumpa dengan pesakit, itu pun setelah rush dari Kota Tinggi pagi tersebut kerana hantar anak balik ke rumah mentua memandangkan isteri saya terpaksa berkursus di Pulau Sibu sehingga Hari Ahad.

Diringkaskan cerita, Puan F ini adalah disyaki menjadi mangsa sihir. OKS nya adalah saudara rapat suaminya sendiri (akan diceritakan selanjutnya nanti). Beliau mengadu selalu rasa sakit di pinggang, dan selalu sahaja rasa takut dan resah, selalu nampak bayangan.

Pernah satu ketika tiba-tiba beliau berjalan merangkak dalam keadaan tidak sedarkan diri, menyebut2 nama ibunya. Beliau juga mengadu sakit perut dan selalu terkucil di merata-rata tempat di rumahnya...

Saya mulakan rawatan seperti biasa. Guna kaedah basic sahaja memandangkan ini kes rawatan sihir saya yang pertama so saya tak dapat nak agak apa yang nak jadi. Mulanya ingat nak gunakan teknik TKR yang baru "diijazahkan" kepada saya seminggu sebelum itu (terima kasih kepada guru saya Ust Abd Majid) tapi saya KIV dahulu kerana ingin lihat dahulu apa respon terhadap ruqyah 'basic'.

Setelah diruqyah selama lebih kurang 15 minit, saya mulakan dialog dengan soal jawab dengan kaki beliau seperti biasa. Tetapi tiba-tiba sahaja Puan F tersengih. Di dalam hati saya agak Jin itu sudah mula bersedia untuk berdialog. Apabila saya merenung tajam kembali, beliau berhenti tersenyum. Apabila ditanya adakah beliau jin, beliau mengangguk...

Maka bermulalah sesi dakwah dan tanzir....

Secara ringkasnya, saya berdialog dengan ketua jin saka dahulu, katanya ada 12 ekor di dalam badan. Ada juga di pinggang dan kepala (yang mungkin menyebabkan Puan F menderita sakit pinggang dan kepala.. Wallahu a'lam). Saya meminta beliau keluar tetapi tidak mahu. Saya tambahkan ruqyah untuk menyakitkan jin, beliau sakit biiznillah tetapi tetap tidak mahu keluar.

Saya teringat kaedah dakwah yang Guru saya ajarkan. datang ilham untuk saya doa pada Allah supaya tunjukkan kepadanya apa balasan dan kehebatan Allah kepada hambaNya yang taat...

Pesakit mula menangis teresak-esak. Sampai basah telekung solat. Setelah beliau tenang, saya meminta beliau menyatakan Syahadah dan Alhamdulillah beliau bersama 4 lagi jin semua memeluk Islam. Saya hantar ke SM.

Melihat masa makin lewat (saya ada janji dengan seorang lagi pesakit pada pagi tersebut) dan secara tak sedar saya dah dakwah-tanzir selama sejam setengah, saya bercadang nak tutup lah. Saya tarik pakai botol di pinggang dan kepala dan bacakan doa penutup..

Lepas baca, tiba2 saya tanya, "Ni Puan F ke?" dia menggeleng. Saya kata dalam hati "Aduh! ada lagi ke, dah lewat sangat ni!". Rupa-rupanya jim kali ni adalah ketua jin sihir yang dihantar! Keras kepala pulak bukan main! Bila disuruh keluar, dilekehkan saya dengan tangannya dilekat ke hidung sehingga hidung menaik (macam budak-budak nak lekehkan orang).. Dibaca ruqyah sebat jin, beliau sakit tapi tetap tak mahu keluar sebab takut dengan tuannya. Saya bacakan ayat menutup pandangan. Lepastu macam-macam lagi songehnya. Nak ayam lah, nak cantikkan muka lah, macam-macam lagi. Alhamdulillah biiznillah Allah kabulkan segala doa dan permintaan jin tersebut. Tapi still taknak keluar jugak!

Last-last saya gunakan kaedah tadi, saya doa pada Allah supaya tunjukkan kepada beliau apa balasan dan siksan Allah kepada mereka yang ingkar perintahNya. Tiba-tiba beliau menjerit "Neraka Jahannam!", terus takut dan kecut. Tapi masih tidak mahu keluar! Degil betul! AKhirnya bila saya doakan agar Allah tunjukkan pula balasan dan nikmat Allah kepada Hamba yang dikasihiNya, beliau mula menangis teresak-esak. Bila didakwahkan, terus mahu memeluk Islam dan mahu dihantar ke Mekah. Siap cakap pada saya "Ustaz jangan lupa ke sana, kita jumpa di sana nanti.." Saya cakap " InshaAllah. Semua orang yang mengaku Islam memang berazam nak ke Mekah. Tapi bab jumpa anda tu, saya rasa tak perlulah. Anda duduklah di sana, pelajari Islam betul2, biar dapat apa yang Allah janjikan tersebut". Akhirnya saya tarik pakai serban Biiznillah dan saya tamatkan rawatan... Sedar tak sedar, hampir 3 jam saya merawat! Penatnya bukan kepalang....

Selepas rawatan, suami Puan F datang jumpa saya dan bertanya "Ustaz, apa agaknya yang dilihat oleh jin tadi?". Saya jawab "Wallahu a'lam. Yang tahu adalah Allah dan jin tersebut sahaja. Apa pun kita sebagai hamba mesti meyakini bahawa janji Allah akan kenikmatan terhadap hambanya yang soleh dan azab bagi hambaNya yang ingkar adalah BENAR dan TIADA KERAGUAN..."

Yang baik dari Allah, yang buruk dari diri sendiri. Saya mohon perlindungan dari Allah akan segala sifat jahat dan saya juga memanjatkan kesyukuran yang tak terhingga kepadaNya kerana banyak membantu saya dalam proses rawatan. Moga Allah terus menerima doa-doa saya selepas ini walaupun dosa saya menggunung tinggi....


-Hamba yang Dhoif-
.

No comments: